Een jurk voor MamaSa

Deze keer kunnen we echt wel spreken van een primeur.
Ik heb een jurk genaaid voor mezelf. Echt waar. (Wie mij persoonlijk kent, heeft mij nog maar zelden in een kleed zien rondlopen).

In oktober naaiden we met een paar leuke dames van de Gezinsbond van Westrozebeke - onder leiding van een echte pro - een jurk. Tijdens de eerste bijeenkomst tekenden we het patroon van de gekozen jurk. We werden dan zorgvuldig opgemeten door Rita, en zij nam alle patronen mee naar huis om aan te passen zodat deze voor iedereen perfect zou passen.

En passen, dat doet ie. De jurk zit echt als gegoten. Een patroon om goed te bewaren. De jurk, een patroon uit de één of andere Knippie, zit perfect, comfortabel, ... Ik ben er zelf super tevreden van.

De reden dat deze nu pas geblogd wordt, is omdat deze nu pas volledig afgewerkt is geraakt. Ik heb lang getwijfeld over de afwerking van de hals. Zou ik gewoon een beleg nemen of zou ik kiezen voor een kraagje. Uiteindelijk - na een paar maanden twijfel - heb ik dan toch maar gekozen voor een beleg.





Ik ga zeker nog eens aan de slag met dit patroon. Maar in plaats van tricot neem ik de volgende keer suède en de jurk mag nog een paar centimetertjes korter.

Stof:
Ink Outburst Atelier -- Art Gallery -- De Stoffengalerij

Reacties

  1. Ik ben geen fan van het stofje, maar het model van de jurk staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik u was zou ik die jurk toch vaak gaan dragen want hij past je inderdaad super. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, die jurk zal wel veel gedragen worden (maar met andere kousen eronder)

      Verwijderen
  3. Ik vind het stofje juist super! De jurk staat jou beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat je goed! Maar ik ging idd ook zeggen dat ie nog een paar cm korter zou mogen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Bloome Sweater

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie