La ballerina

Ik naai al lang. Zo'n jaar of 6 al. Ik ben er gewoon in een zotte bui aan begonnen en ben er eigenlijk niet meer mee gestopt.
Ik weet nog wat mijn eerste patroon was. Een patroon van burda voor een hemdje. Ik heb gesukkeld en gevloekt. Google en YouTube ... daar dacht ik niet aan toen ik ermee bezig. En van een blog had ik waarschijnlijk nog nooit gehoord. (Ik kom wat achter op computervlak, zie je)

Maar nu, om een lang verhaal kort te houden en niet al te veel af te wijken.

In september 2014 startte ik de thuiscursus van NHA. Ik wilde patronen leren tekenen, en deze cursus biedt hiervoor een goede basis. En tevens zouden mijn naaitechnieken wat aangescherpt worden.
We zijn 2 jaar verder en ik heb al 50 van de 72 lessen afgewerkt. (Trots)

En nu zijn we d'er. Het punt.

Eén van de lessen is het maken van een balletpak.
Iets waar je oneindig mee kan variëren qua afwerking. Ik heb gekozen voor sober. Het mag niet teveel tijd in beslag nemen en aangezien ik geen dochter heb en het afgewerkte kledingstuk zou weggeven aan mijn buurmeisje, voelde ik er niets voor om parels en pailletten te gaan aannaaien.

Ik koos voor een balletpak met bloemenrok.
Het balletpak maakte ik in gewone tricot. De rok is gemaakt uit organza. Hier heb ik gekozen om met 2 kleuren te gaan werken.


In plaats van met een tweelingnaald te werken, koos ik voor een siersteek. (de enige op mijn machine)


Mijn buurmeisje is dol op zich verkleden en is heel tevreden met haar nieuwe 'elfen'pakje.




Oorspronkelijk had ik een tulpmouw getekend voor dit patroon. Achteraf bekeken ben ik toch blij dat ik gewoon een lange mouw aan het balletpak gezet heb. Een tulpmouw ging er toch iets over zijn, denk ik. 
Les 43: CHECK
En nu wachten op de punten.


Bedankt voor het bezoekje aan mijn blog. Laat gerust een reactie na. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Bloome Sweater

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie