Blogtour dag 3: eenhoorns en gouden sterren

De eerste 'blogtour' van De Stoffengalerij. Vandaag zijn we toegekomen aan dag 3. Ik heb heel lang getwijfeld welk stofje ik hiervoor zou gebruiken. Uiteindelijk is de keuze gevallen op een prachtig stofje met eenhoorns van Michael Miller. (De dag dat ik besloot met dit stofje te werken = de dag dat de stof geleverd werd).

Deze keer koos ik ervoor om een jurk te maken in maat 110.

Het patroon: Once Upon A Party (jurkje met lage taille en A-lijn rok). Het voorpand van het lijfje heb ik opgesmukt met een origami path. Hoe je hiervoor te werk gaat vind je hier. Ik werkte het geheel nog eens af met paspel om de origami path nog meer in de 'spotlights' te zetten.



Werken met een meisjesstofje wil in mijn geval ook zeggen dat ik op zoek moet gaan naar een model. Bij deze wil ik mijn buurmeisje (en haar mama) bedanken om deze jurk te passen. De jurk is nog een tikkeltje te groot voor haar (model van dienst is 4 jaar).




Stoffen en zo:
Unicorn parade -- Michael Miller -- De Stoffengalerij
Voering -- Venezia wit -- De Stoffengalerij
Blinde rits beige -- YKK -- De Stoffengalerij
Paspelband licht roze -- De stoffengalerij
Once Upon A Party -- Ienemiene -- De Stoffengalerij


Wil je weten wat andere blogsters maakten, neem dan zeker eens een kijkje op volgende blogs:
Maandag (dag 1) -- Ellen
Dinsdag (dag 2) -- Majella
Woensdag (dag 3) -- Sabrina
Donderdag (dag 4) -- Katja
Vrijdag (dag 5) -- Sylvia


Bedankt voor het bezoekje aan de blog. Laat gerust een reactie achter.







Reacties

  1. Prachtig jurkje. Nu misschien nog wat ruim, maar daar groeien ze heel snel in.
    Wat een schattig modelletje en een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig jurkje in een heerlijk stofje! Jammer genoeg heb ik ook geen meisjes om voor te naaien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof patroontje en het mooie stofje is er perfect voor! Staat hier ook op het lange to sew lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

200 Shirts - het patroontesten