Normandische appeltaart à la grand mère

Vandaag eens iets helemaal anders.
Naaien is niet mijn enige hobby. Ik ben ook graag bezig met de kookpotten. Vandaar dat ik vandaag besloten heb om eens een receptje te delen.

En niet zomaar eentje.

Vandaag deel ik een recept van een heerlijke taart die mijn oma (meme) vroeger veel maakte. Zij kon echt fantastisch lekkere taarten bakken. Eenvoudige recepten ... maar ooo zoooooo heerlijk.
Dat mis ik soms wel. Binnenkomen bij hen en dan altijd die lekkere geur van taart of soep (want zij kon ook zo'n lekkere soep maken) die je meteen doen watertanden.

Dus vandaag TAART

Normandische appeltaart

Ingrediënten:

 1 pak bladerdeeg
abrikozenconfituur
150 g vetstof
150 g suiker
3 eieren
1 koffielepel vanille-extract
100 g bloem
2 appels


Bereiding:

1. Bekleed een taartvorm met bladerdeeg en prik er enkele gaatjes in met een vork.



2. Bestrijk de bodem met abrikozenconfituur.




3. Klop de suiker met de hele eieren tot een wit, schuimende massa.




4. Meng er de bloem, gesmolten vetstof en vanille-extract onder.



5. Giet het deeg over de abrikozenconfituur.


6. Schil de appels en snijd ze in vieren. Verwijder het klokhuis. Maak lichte inkepingen in de appelpartjes. Schik ze op het deeg.


7.   Bak de taart gedurende 30 minuten in een voorverwarmde oven van 175°C.


8. Haal de taart uit de oven en strijk nog wat abrikozenconfituur op de appels.



Momenteel is het huis hier gevuld met een geur waar je honger van zou krijgen. Deze taart is echter pas voor morgen.
Morgen hebben we bezoek en deze taart zal smaken met een kopje koffie of thee.


Lieve lezers,
Mochten jullie dit recept zelf ook uitproberen, laat mij dan alstublieft weten wat jullie ervan vonden.



Smakelijk.

Groetjes,
Sabrina





Reacties

  1. Die ziet er inderdaad heel lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voila se, er zit een taart in de oven! Morgen feestje voor mijn 13j. Al rijsttaart, vlaai gebakken.....appeltaart er ook nog bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gebruik je zelfrijzende bloem? Dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

200 Shirts - het patroontesten