Nog meer moois voor bengel Q.

Het tweede soldenstofje van Käselutti for Lillestoff is ook verwerkt. Uit dit stofje werden twee longsleefkes genaaid voor bengel Q. Want nu we maatje 86 uit de kleerkast gehaald hebben, werd het duidelijk dat er wel wat meer shirtjes nodig zijn voor hem.


Gelukkig had ik nog een restje petrolkleurige tricot liggen van een t-shirt dat ik voor mezelf maakte. En nog een groter geluk dat dit dezelfde kleur is als de zeehond. Hierdoor werd het mogelijk om 2 shirts te krijgen uit mijn lapje stof.
Het voorpand is uit het stofje van Lillestoff. Het achterpand, de mouwen en de col uit effen tricot. De linkermouw heb ik opgefleurd door er een klein zakje op te stikken. De zomen zijn afgewerkt met een sierstiksel in contrastkleur.
Het patroon van dit shirt komt uit de laatste Ottobre (1/2016).





Het tweede shirt werd volledig uit het stofje van Lillestoff vervaardigd. De hals- en mouwboorden zijn uit gele ribtricot. Ook hier is de zoom met een sierstiksel afgewerkt. De raglannaden werden ook doorstikt met hetzelfde sierstiksel.
Het patroon hiervan is hetzelfde als het pyjamavest uit de vorige blogpost.


Mijn persoonlijke favoriet is toch het eerste shirt. Ik hou eigenlijk wel van shirts uit 2 stofjes. Er kan daar creatiever mee omgesprongen worden.

Bedankt om mijn blog een bezoekje te brengen.


Groetjes,
Sabrina

Reacties

  1. Tof! Ik vind het ook leuk om te combineren, maar ze zijn allebei leuk geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze allebei leuk, maar bij truitjes in één stofje heb ik sneller een 'pyjama' gevoel. Dus ook fan van het eerste!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

200 Shirts - het patroontesten