Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn 2016 in een notendop


Als een jaar de deur achter zich sluit en een nieuwe deur opent zich naar een nieuw jaar, dan komen ook de goede voornemens. Ook ik heb een ellenlange lijst met wat ik voor elkaar wil krijgen in 2016.


1. Uiteraard wil ik ook in 2016 veel tijd doorbrengen achter mijn naaimachine. Ik heb nog een aantal stofjes die ik vorig jaar aankocht die zeker dit jaar verwerkt zullen worden. Voor wie nieuwsgierig is naar mijn to-do list, stop dan zeker niet met lezen.

Teveel om in 1 jaar klaar te krijgen, maar ik ben positief ingesteld en ik ga ervoor. Het naaien zelf neemt niet zo heel veel tijd in beslag, maar het tekenen van sommige patronen zal een heel karwei worden. Wat lukt, dat lukt. De rest zal het begin zijn van de to-do list voor 2017.

2. Omdat naaien voor mij zo'n grote en belangrijke rol speelt in mijn leven. Want geloof me, dit is niet zomaar een hobby. Naaien is mijn passie, mijn moment van rust en van tot rust komen, het is een addiction. Het is niet het allerbelangrijkste in mijn leven, mijn gezin is dat. Maar het is een aanvulling waardoor voor mij mijn leven compleet is. En net daarom hebben mijn man en ik het besluit genomen om dit jaar te starten met een webshop. Ja dames, er komt er nog een stoffenwinkel bij op het net. Maar hierover vertel ik later meer, want nu is het nog te vroeg om hierover uit te wijden. Dit hoofdstuk komt aan bod in maart.

3. Een 2-tal maanden terug leerde ik Zumba kennen. Dit jaar wil ik zo weinig mogelijk lessen missen. Er zullen zeker al 5 dagen zijn dat ik mijn kat zal sturen. De vormingen voor onthaalouders gaan ook meestal door op dinsdagavond. Jammer.

4. En dan zijn er nog de voornemens die niet op het world wide web gedeeld worden en gewoon omdat dit persoonlijke zaken zijn die ik niet deel met mensen die ik niet face-to-face ken. Zo simpel is het. Dit komt misschien wat cru over, maar ik ben op dit vlak van de 'oude stempel' en hecht nogal wat waarde aan mijn privacy (een begrip dat mijn kinderen hopelijk nog zullen kennen als zij opgroeien).

5. Veel tijd stoppen in mijn bengels en samen doen met hen wat zij graag doen. Schilderen, boetseren, knutselen, zwemmen, wii-spelletjes, bakken en koken, gek doen, ... .


Groetjes,
Sabrina

Reacties

  1. Veel succes met al je voornemens. Een hele lijst, maar zoals je zegt, wat niet lukt kan gewoon in 2017 ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Bloome Sweater

Een jaar geleden heb ik mezelf beloofd om meer voor mezelf te gaan naaien. En hoewel er hier bitter weinig volwassenenkleren verschijnen, naai ik wel voor mezelf.

Zo ook deze prachtige Bloome Sweater.
Ik koos hiervoor een mooie blauwe gemêleerde french terry met zwarte en zilveren bloemen, Silver Flowers.
Ik trok naar Roeselare naar NaaiCentrum Demyttenaere om mooie, bijpassende ritsen te kopen.



Deze sweater is al een tijdje klaar, en toen ik de eerste foto's postte op instagram en Facebook van de stof, was deze ook in een mum van tijd uitverkocht.( Op een couponnetje van 50 cm na). De grijze variant is wel nog aanwezig, en minstens even mooi.


Tibo - Het gratis patroon

Zoals beloofd, het gratis patroon van een leuk hemdje voor kleuters. Het is speels en stijlvol tegelijkertijd en kan dus voor elke gelegenheid gebruikt worden.



Tibo is het patroon van een een jongenshemd met een rugpas en rugplooitjes.Het werd getekend in de maten 92 tot en met 116.
Er zijn verschillende variaties mogelijk. Zo is er de keuze uit 2 verschillende borstzakjes of een paspelzak. Er kan zowel een winterversie met lange mouwen genaaid worden of een zomerhemdje met korte mouwen. En ten slotte kan er gekozen worden tussen 3 kragen.
En voor de liefhebbers kan er naar hartelust afgewerkt worden met paspelband.

Het patroon werd met de hand getekend. En is beschikbaar in een PDF bestand.
Hier vind je de werkbeschrijving
Hier vind je het patroon

Workshop Op zaterdag 16 juli gaat er een workshop door bij De Stoffengalerij (bij mij thuis dus). Meer info en inschrijven: klik hier.

Ik ben heel benieuwd naar jullie Tibookes. Stuur zeker een foto naar mamasasewing@gmail.com

Op zoek naar ee…

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

De oudste bengel des huizes kreeg ook nog eens een nieuw shirt. Tegenwoordig zit hij in een echte dinofase. Dus maakte ik maar eens een stoer dinoshirt voor hem.
Nogmaals hetzelfde basispatroon voor T-shirts werd bovengehaald. (Voor wie langs geen kanten weet over welk patroon ik nu bezig ben: patroon n°11 uit Ottobre 6/2016).
De stof werd een marineblauwe punta di roma met wit streepje. Ik maakte een leuke T-rex print uit flexfolie.


Wist je dat er 2 soorten flexfolie bestaan?
Enerzijds is er de hotpeel en anderzijds de coldpeel.
Het is belangrijk om te weten welke soort je hebt om een goed eindresultaat te bekomen.


Hoe bevestig je flexfolie op je kledingstuk?

Zorg ervoor dat het kledingstuk gewassen en gestreken is.Leg de flexfolie op het kledingstuk op de plaats waar het moet komen.Leg er een stukje bakpapier.Neem een heet strijkijzer. En druk dit op de print. Goed drukken, geen strijkbeweging maken. Doe dit gedurende 15 à 20 seconden.
Is de print groter dan je strijkijzer? Verplaats…