Boxers voor de potjestraining

Eigenlijk wou ik eens iets anders maken met mijn stofrestjes. Maar ik was inspiratieloos en ook pinterest bood me geen oplossing om restjes jersey te verwerken. Het werden dan toch maar een setje boxers.
Eigenlijk is dit zo slecht nog niet wetende dat hier binnenkort gestart wordt met de zindelijkheidstraining van Bengel Q. Hij wordt over 3 weken 2 jaar en brengt al graag wat tijd door op zijn privé toilet. Dus binnenkort mag Bengel Q door het huis dartelen zonder pamper aan de billen.

Op die momenten in het leven van een peuter kunnen er dus geen slipjes of boxershorts te veel in de kast liggen. Dat boxershorts de enige optie waren om de restjes te verwerken komt dus toch nog goed uit.


Het patroon komt uit Ottobre 1/2013, maar mocht grondig aangepast worden. Toen het bandwerk achter de rug was en Bengel Q mocht passen, bleek dat de boxers tot aan zijn knieën kwamen. Boxers komen van pas, maar winterondergoed hebben we hier nu toch ook niet echt nodig, dus werd de schaar erin gezet en werd er een nieuw zoompje ingenaaid. #bandwerk part 2


Bengel A en Bengel J moest ik de belofte doen dat de volgende keer zij aan de beurt zijn als mama nog eens jersey restjes gaat verwerken. Moesten de pijpen een centimetertje breder zijn, dan zou zelfs mijn oudste (Bengel J, -6,5 jaar) er nog in kunnen. En het is een maatje 92 dat ik gemaakt heb. En mijn kinderen zijn nu ook niet zo mager dat ze vel over been zijn. Dat roept toch enige vraagtekens op bij het patroon.

Maar alé, het belangrijkste is dat ...
... ten eerste: dat de jersey restjes bijna volledig verwerkt werden.
... ten tweede: dat we klaar zijn om aan de potjestraining te beginnen.


Stoffen:
Lillestoff - Veritas
Rode jersey - Burtex
Kaki jersey - gekregen van de bomma
De andere stofjes kwamen van een winkel die ondertussen de deuren definitief gesloten heeft.


En nu nog een vraagje voor mijn lezers. Wat maken jullie met jullie restjes jersey, behalve ondergoed?


Bedankt voor het bezoekje aan mijn blog.


Groetjes,
Sabrina

Reacties

  1. Goed dat je de aanpassingen neerschrijft. Ik wil binnenkort ook aan de slag met dit patroon.
    Ik zou wel wat ideetjes voor restjesverwerking van tricot kunnen gebruiken. Voorlopig worden dit details in mijn naaisels, een boord in een pijp, een mouw, mini-shirts voor minimensjes, zeverslabben, ...

    Hopelijk hebben de leuke boxers een gunstig effect op de potjestraining. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan wat die aanpassingen aan het patroon betreft. We zijn er om elkaar te helpen he.
      Ik blijf denken en zoeken naar alternatieven. Je leest er wel over als ik de vondst van het jaar doe op dat vlak.

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit ondergoed gemaakt van mijn restjes! Ik gooi misschien ook wel wat teveel weg, als het te smal is om, laat ons zeggen, een half voorpand uit te krijgen voor de jongste, dan houd ik het niet bij... en voor de rest gebruik ik het alleen als contrast stofje tegenwoordig. Dus die boxers, zullen er toch een keertje moeten komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als contrast gebruik ik de restjes ook vaak. Een mouw in een afstekende kleur, een borstzakje, ... En boxers kun je ook niet altijd blijven maken. Ooit komt er een dag dat de kinderen hiervoor te groot worden.

      Verwijderen
  3. Leuk! De meeste restjes hier gaan ook naar ondergoed. Boxers en soms onderhemdjes. Ik gebruik het gratis patroontje van Oon (Van Katoen) en daar ben ik wel blij mee.

    Laatst heb ik ook nog eens wat restjes opgebruikt voor poppenkleertjes te maken... en muts, cirkelsjaal en wantjes doe ik ook wel eens, maar dan heb je wel al een behoorlijk "restje" nodig (als je alles in dezelfde stof wilt)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier worden restjes tricot gebruikt voor kleertjes voor de poppen. :) Maar jouw ideetje vind ik zeker even tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen bengel die zijn pampers zal missen, wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen bengel die zijn pampers zal missen, wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Tibo - Het gratis patroon

Wat je nu echt moet weten over flexfolie

200 Shirts - het patroontesten