Doorgaan naar hoofdcontent

Selfish sewing in december: nummer 2

In mijn vorige blogbericht vertelde ik al dat ik 2 stofjes gekocht had voor een basic shirt. En hoewel jullie het shirt zelf nog niet gezien hebben, ben ik hier al met mijn 2de exemplaar. Het eerste exemplaar is eigenlijk nog niet helemaal af. De zoom moet nog ingenaaid. Dit wil ik met een siersteek doen en daarvoor heb ik het naaimachien van mijn schoonmama nodig. De foto van het volledig afgewerkte shirt hebben jullie dus nog tegoed.
Vandaag is stofje 2 van Froy & Dind aan de beurt.

Veel woorden zal ik aan dit blogbericht niet spenderen.



Hoewel ik heb zitten vloeken op de stof toen ik deze aan het knippen was en totaal niet tevreden ben over de kwaliteit van de stof is het echt wel een toppertje om te dragen. Een nieuw favoriet shirt is geboren. 

Het patroon is identiek hetzelfde van het vorige shirt. Alleen is de col dichtgenaaid. Geen knoopjes dus. Om toch maar niet 2 keer hetzelfde te moeten maken.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Bloome Sweater

Een jaar geleden heb ik mezelf beloofd om meer voor mezelf te gaan naaien. En hoewel er hier bitter weinig volwassenenkleren verschijnen, naai ik wel voor mezelf.

Zo ook deze prachtige Bloome Sweater.
Ik koos hiervoor een mooie blauwe gemêleerde french terry met zwarte en zilveren bloemen, Silver Flowers.
Ik trok naar Roeselare naar NaaiCentrum Demyttenaere om mooie, bijpassende ritsen te kopen.



Deze sweater is al een tijdje klaar, en toen ik de eerste foto's postte op instagram en Facebook van de stof, was deze ook in een mum van tijd uitverkocht.( Op een couponnetje van 50 cm na). De grijze variant is wel nog aanwezig, en minstens even mooi.


Tibo - Het gratis patroon

Zoals beloofd, het gratis patroon van een leuk hemdje voor kleuters. Het is speels en stijlvol tegelijkertijd en kan dus voor elke gelegenheid gebruikt worden.



Tibo is het patroon van een een jongenshemd met een rugpas en rugplooitjes.Het werd getekend in de maten 92 tot en met 116.
Er zijn verschillende variaties mogelijk. Zo is er de keuze uit 2 verschillende borstzakjes of een paspelzak. Er kan zowel een winterversie met lange mouwen genaaid worden of een zomerhemdje met korte mouwen. En ten slotte kan er gekozen worden tussen 3 kragen.
En voor de liefhebbers kan er naar hartelust afgewerkt worden met paspelband.

Het patroon werd met de hand getekend. En is beschikbaar in een PDF bestand.
Hier vind je de werkbeschrijving
Hier vind je het patroon

Workshop Op zaterdag 16 juli gaat er een workshop door bij De Stoffengalerij (bij mij thuis dus). Meer info en inschrijven: klik hier.

Ik ben heel benieuwd naar jullie Tibookes. Stuur zeker een foto naar mamasasewing@gmail.com

Op zoek naar ee…

Ne 'mix and match' van 2 patronen

Toen de staaltjes met de nieuwe collectie van CU@6 in mijn brievenbus vielen, wist ik het meteen al. Met die stoffen zou ik zeker aan de slag gaan voor mijn jongens. Dus toen diezelfde collectie een paar dagen later geleverd werd, duurde het niet lang vooraleer ik er de schaar inzette.

Als eerste ging ik aan de slag met de French Terry met palmbomen. Ik vond niet meteen een patroon dat 100% mijn gedacht was, dus ik gooide 2 patronen door elkaar en kwam zo tot het patroon dat ik in gedachten had.

Welke patronen vraag je je af? En waarom?
Ik nam het voor- en rugpand van 'Totem Owl' (nr 19. uit Ottobre 1/2014) en de mouwen van 'Cold Stopper' (nr 32. uit Ottobre 4/2014). O ja, de zakken nam ik ook over van het laatst genoemde patroon.



De reden waarom ik twee patronen door elkaar gooide is eigenlijk heel simpel. Ik had een bepaalde sweater voor ogen. En wanneer ik iets voor ogen heb, dan moet het ook zo zijn. Anders begin ik er niet aan. Ik wilde voor mijn oudste (b)engel …